štvrtok 19. novembra 2015

Vejdu živá a budu se z toho muset dostat mrtvá

Pôvodne som síce mala v úmysle napísať príčetný a informatívny článok, ako to trebárs zvládajú Lapinka alebo Omylemmedička, ale opäť sa nezadarilo... Okrem toho, jediné zaujímavé, o čom by sa dal napísať článok je zhrnutie polsemestra na 2.LF, čo už spomínaná Lapinka zvládla ako nič. Tak som sa aspoň rozhodla vychrliť na vás náhodné myšlienky a zážitky z posledných troch týždňov.


1. Vejdu živá a budu se z toho muset dostat mrtvá.

Nebojte sa, žiadne samovražedné myšlienky ma nenapadajú, na to sa mám príliš rada. Ale cítim potrebu vysvetliť vám mierne morbídny názov článku, aby ste si nemysleli že som blázon.

Keď som minule po omši bola schopná prisahať, že kňaz počas kázne povedal "je to distálne", uvedomila som si, že potrebujem pauzu. Takže po príchode na kolej som začala čítať jeden z románov (guilty pleasure ako prasa). Bol to presladený príbeh o naivnom dievčati a mafiánovi z americkej Cosa nostra, čiže presne to, čo som potrebovala... Po dvoch stranách, začítaná do iniciačného rituálu mafie som sa začala strašne smiať, pretože som našla slová, ktoré zhŕňali moje momentálne pocity z medicíny: "Vejdu živý a budu se z toho muset dostat mrtvý." Budem sa tu držať zubami nechtami a aj keď ma to bohvieako nebaví, nejako to zvládnem. A skončím jedine, ak ma natvrdo vyhodia, lebo do kelu, ja chcem byť doktorka. 


Mimochodom, po prečítaní knihy ma začala štruktúra mafie neuveriteľne zaujímať, tak som si o nej na internete našla plno zaujímavých podrobností. Nebudem vás nudiť všetkým, ale mimo iného som sa dozvedela, v iniciačnom rituále Cosa Nostra figuruje odber krvi a na stole je položená lebka. Hotoví medici, že. :D

Tiež slová "nobody can help us, if we ever give up" mi boli zvláštne povedomé.

Neverili by ste, aké hlúposti som schopná čítať, keď sa mám začať učiť. Ak chce niekto poučiť o histórií hidžábu v Iráne, novom čísle Záhradkára (nemáme záhradu), alebo počuť 10 faktov o bielej čokoláde, som mu k dispozícií.



2. Nedala som test zo svalov...

...čo bol čiastočne aj dôvod môjho pochmúrneho "vejdu živá...". Je mi jasné, že som prvý lúzer, ktorý sa z tohtoročných bloggerov prvákov priznal, že niečo nedal, ale chcela som byť úprimná. A keď už sme pri tej úprimnosti, nevenovala som svalom toľko času, koľko som mala. Myslím, že som si to Dčko zaslúžila a poučila som sa. Z nášho kruhu to nedalo dosť ľudí, čo sa prejavilo potupným si šepkaním kruhov ostatných. Úplne ma zabil človek, ktorý mi veselo začal vykladať, "akí sú tí kruh X blbci, nedala to od nich vyše polovica" a za zúrivého gestikulovania ostatných si zahanbene uvedomil, že medzi tých blbcov patrím aj ja.  Hoci sa hanbím, že som test nedala, sebecky sa mi uľavilo, že ho nespravilo viac ľudí a teda že nie som jediný pako.
No, uvidíme sa v januári na opravnom teste, priatelia. :D


Takto som posrala tie svaly.


3. Medicína sa mi zahráva s hlavou (ak ste si to doteraz nevšimli)

Mávam zvláštne záchvaty polohysterického smiechu, náhodne ma napadajú latinské slová a správam sa ešte infantilnejšie ako obyčajne. Vyvíja sa u mňa zvláštny zmysel pre morbídny humor a radšej dúfam, že to má byť ten medický druh.

Hovoríme o morbídnosti? Dnes prednášajúca na cviku z prvej pomoci: "No, obeseného oživujete, pokiaľ sa neprejavuje posmrtné stuhnutie alebo škvrny. Nič iné ako mačkať hrudník vám neostáva. Najprv ho samozrejme ale odrežete."


Kamarátka má zasa záchvaty hypochondrie a stále ju musím presviedčať, že ešte neumiera. Potom to s nami vyzerá asi takto:


"Byl zdravý jako řípa. Každopádně v dobré víře jsem ho prohlížela při každé příležitosti s usilovnou snahou najít třeba jen ten nejmenší náznak blížícího se konce, ale bezvýsledně. Musela jsem přesvědčit Kyla, že břišní tyfus, suchotiny, infarkt, tetanus i gangréna se projevují úplně jinak. Uvěřil mi, ale ne na dlouho. Už za tři dny na sobě zpozoroval nové symptomy a se sténáním běžel přímo za mnou, protože věřil, že jedině já ho mužu zachránit od jisté smrti."


Olga Gromyko, Povolání: Zaklínečka (určite si to prečítajte! :D)



4. Moja slovenčina sa zhoršuje, ale našťastie to ide oboma smermi

Vystavená češtine v jednom kuse, začala som mrzačiť svoj rodný jazyk. Do hovoru mi zradne kĺžu české slová, prípadne poviem slovenské slovo, ale skloňovanie je české. To isté sa ale začalo stávať aj českým spolužiakom, a to majú v kruhu početnú prevahu 17:2. :P
A keď sa v opitosti pár z nich pokúšalo o slovenčinu... Spomienky ma rozveseľovali ešte celý nasledujúci týždeň. Ich rozveseliť nemalo čo, pretože aj napriek rozjarenému stavu som prosby o češtinu múdro odmietala. Hlavne že som sa prihlásila na týždeň čítania chorým deťom v Motole. :D Aby som nebola všetkým na smiech, radšej som začala som trénovať čítanie po česky. Nechcela by som totiž priniesť detskú knižku po slovensky, aby sa deti po hodine strávenej so mnou nesťažovali sestričkám, že tej divnej tete nerozumeli. 

To by bolo z môjho zmäteného článku na dnes asi všetko, snáď nabudúce budú zážitky zaujímavejšie a myšlienky ucelenejšie.


P.S. Mimochodom, keď som pozerala na blogu zdroje prenosov, našla som, že sa niekto snažil cez google dopátrať k informácií, ako sa priebežne učiť biofyziku. A klikol na môj blog. Miláčik, keď na to dozvieš, zanechaj komentár, tiež by som to rada vedela.































14 komentárov:

  1. Obrázok je coolový, you made my day ;-)

    S tými svalmi sa netráp, keď si spomeniem na svoje vysokoškolské časy, tak na úplne prvej regulérnej skúške som vyletel... začiatok bol teda zlý, ale koniec bola pohoda-lahoda. Niektorí moji spolužiaci/spolužiačky začali na prvej skúške excelentne a ... keď skončili školu a prišli do praxe, nevedeli sa akosi zaradiť, zahoreli a dnes už iba tlejú a tlejú. Nezabudni, že bič plieska na konci, prognózu máš dobrú ;-)
    Aha, a stále som nedostal odpoveď na môj email, ale to asi vieš.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem moc za povzbudenie, naozaj dúfam, že keď už nie som hviezda teraz, dožijem sa praxe a potom zažiarim :P

      Odstrániť
  2. Já měla na medicíně první čtyřku ze svalů horní končetiny. U nás e píšou před praktikem takové mikrotesty, takže to nebyl nijak zvlášť velký test, ale i tak mě to tehdy docela rozhodilo, protože člověk je přeci jen z gymplu zvyklý na jiné známky. Náš asistent byl navíc takový, že měl neustále tendence prorokovat, kdo na tu školu má a kdo ne. A pokud někdo nenapsal mikrotest, tak byl automaticky podle něj mezi těma, kdo na medicínu nemá. No a teď jsem v páťáku a na nějaké svaly si ani nevzpomenu. Takže si z toho nic nedělej, nenapsala jsi teď, napíšeš příště, hlavní je to nevzdat :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nemáš ani tušenie, ako strašne si mi vylepšila náladu. Dúfam, že v piaťaku si už tiež na svaly nespomeniem... Vzdať sa neplánujem ani náhodou, ale to si si už určite prečítala :D

      Odstrániť
    2. Nevzpomeneš a už vůbec ne na to, co jsi z nich měla :D

      Odstrániť
  3. Mě čekají svaly až za týden, takže kdo ví, možná budeme na tom stejně :D Vůbec se mi do nich nechce a to jsem moudře otevřela kondenzovaný Memorix. A i tak je to hrůza, máme ústní zkoušení na pitevně a vůbec nevím, co od toho čekat :I Všechno to vypadá jako stejný naložený maso. A hlavně - dávám si povinný týdenní oddech po zkoušce z kloubů... nevím jak to budu dělat o zkouškový, ale pauzy mezi učením prostě musí být! :D

    Mně se ale tyhle osobní články líbí mnohem víc než ty učící :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Práveže ja som nemúdro otvorila kondenzovaný Memorix, zrátala som si strany a myslela som si, ako strašne rýchlo to pojde. A bol to omyl :D
      Každopádne držím palce, daj potom vedieť :) No to dúfam, že sa ti osobné stránky páčia viac, lebo som sa rozhodla, že odteraz drvivá väčšina bude osobná. Mňa by si nikto nemal brať za vzor v učení. :D

      Odstrániť
  4. Hlavne sa tie svaly nauč na zimné pitvy a bude to v pohode. ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Zdravím Tě, kolegyně! Z kterého si kruhu? :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zdravím kolega, najprv povedz z ktorého kruhu si ty, a potom zvážim odpoveď :P

      Odstrániť
    2. Respektíve, povedz mi, či ma na nejaký tipuješ.. :D

      Odstrániť
    3. Vím to na 99%, ale nechci tě prozradit. :-)

      Odstrániť
    4. Tak mi napíš na facebooku :D

      Odstrániť