pondelok 12. októbra 2015

Úprimná esej o anatómií

Už to nemôžem držať dlhšie v sebe, proste to nejde. Hrozné tajomstvo sa derie na povrch. Nevšímajte si to, historické romány pre ženy sú moje guilty pleasure. Ale toto tajomstvo je naozaj hrozné... 

Anatómia ma absolútne a vyslovene nebaví.


Tak, a je to vonku. Keď sledujem všetky (aspoň napoly) optimistické články o prvom týždni na medicíne od všetkých kolegov, chce sa mi vracať. Hlavne tie, v ktorých popisujú ako sa učili. Čo si budeme hovoriť, moc som tomu zatiaľ nedala. Som pozadu za celým svojím kruhom. Špeciálne ma znepokojuješ práve ty, Lapinka, ty bifľoška jedna. Nechcem na ňu žalovať, ale učí sa dopredu! Ale aj tak ju mám hrozne rada. 

Zhrozene som pozerala, ako na prvej prednáške všetci fascinovane sledovali premietacie plátno a vzdychali nad dokonalosťou ľudského tela, nad tým, aká je každá (dementná) plôška skvelo vymyslená, aké je ľudské telo sofistikované, fascinujúce a krásne. No čo vám poviem, cítila som sa medzi všetkými ako psychopatická matka, ktorej jedinej nezaúčinkovali tehotenské hormóny a teraz sa desí, aby si nikto iný nevšimol. že ona to dieťa NAOZAJ nemá rada. Ešte jasnejšie to bolo na prvých cvikách, ktoré nasledovali hneď po prednáške, keď sme všetci s posvätnou bázňou zamierili ohmatať si prvé kosti. 

(Teda, všetci zamierili s posvätnou bázňou, ja som tam vrazila s hlukom a neohrabanými ospravedlneniami. Keď som totižto vyšla z toalety, nikde ani nohy, a predo mnou nekonečné chodby anatomického ústavu vinúce sa od nevidím do nevidím. Aspoň sa mi to teda zdalo. Nakoniec som zvolila jednoduchú stratégiu, začala som otvárať dvere po poradí. A že ich tam bolo! Pri jedných som dostala poriadny šok, lebo keď som ich rozďavila, ovalil ma zápach a nemilý pohľad. Hľa, moja prvá mŕtvola, na ktorú som mimochodom vôbec, ale vôbec nebola pripravená. Okolo mŕtvoly stáli ľudia, prednášajúci sa na mňa pozrel so zdvihnutým obočím a ja som s nemotorným ospravedlnením zabuchla dvere. Otvorila som ďalšie dvere, ale tie viedli tiež do pitevne. A ďalšie a ďalšie a ďalšie. Pitevňa je totižto dlhá a úzka ako slíž. Bolo to ako v nejakej nočnej more. Pri piatom otvorení dverí do... pitevne sa všetci študenti nepokryte "tlemili" a myslela som, že prednášajúci mi jednu ubalí. Tak som zamrmala ďalšie ospravedlnenie a celá zúfalá schmatla na chodbe nejakého pána, či by mi prosím prosím prosím prosím neukázal cestu, kde by 2.LF mohla mať cviká. Kľudne to mohol byť aj nejaký profesor, čo ja viem. Keď sa bránil s tým, že nemá čas, potiahla som ho za rukáv, ako decko mamu v obchode, keď chce nejakú hračku. To bola zrejme posledná kvapka, lebo mi cestu nakoniec rezignovane ukázal a ja som KONEČNE dorazila na cviko ako sa patrí. Mám pocit, že ten milý pán čo mi ukázal cestu, v živote nič také nezažil.)

Aha, kde sme to skončili, pri posvätnej bázni pred kosťami, Ako, aj ja som si tak dvakrát povedala: "No Bože, to si fakt vymyslel dômyselne, si macher. Ale hneď potom nasledovala rúhavá myšlienka: "Ale tých debilných plôch a úponov a dierok si fakt mohol urobiť menej...." :D

Ale na druhej strane sa u mňa nijaká zvláštna fascinácia ľudským telom nekonala, čo nevedela pochopiť moja spolubývajúca. Keď som sa jej sťažovala, zmätene sa pýtala. prečo som preboha išla na medicínu, keď ma anatómia ani trochu nezaujíma. Kto už na blogu bol, vie, kto nie, nech si prečíta. Ale pravda je, že moje odhodlanie sa nezmenšilo. Ak sa budem musieť aj celé dva semestre drtiť čo ma nebaví, budiž. Aj keď mi to ide strašne pomaly, ale že strašne. 

Ešte jedna sťažnosť... Po tom, ako som bola celý život zvyknutá byť najmúdrejším deckom na pieskovisku, ma štve, že sú všetci naozaj o toľko lepší, a že sa učia dopredu, a že ich to baví. A že, a že... Celkom iste viem, že z porovnávania sa zbláznim, ale mám strach, že rezignujem, že to nezvládnem, že na to nemám. 

(Btw, doma sa mi mama vysmiala a povedala, nech si z toho nič nerobím, stále môžem byť učiteľka a aspoň budem mať čas na decká. Ale nech zatiaľ urobím všetko, čo budem môcť. Tak sa teda idem snažiť, lebo viete čo? Aj tento článok som napísala len preto, aby som sa nemusela učiť. Level lenivosti 100000000. Neznášam slovo prokrastinácia, ľudia si ho vymysleli, aby obyčajná lenivosť znela ako diagnóza.)

Ak by vás to mimochodom zaujímalo - izbu mám škaredú, škaredú, ale výhľad nádherný, Akurát dnes sa pokazil jeden výťah, čakám kedy sa to stane aj druhému a ja sa budem plaziť hore schodmi, lebo za krásny výhľad treba platiť, že. 

Mimochodom, mám pre vás malé česko-slovenské okienko so slovami, ktorým moji milí českí spolužiaci tento týždeň v kruhu neporozumeli. A že z toho boli nedorozumenia... :D

kaleráb = kedluben To je jedno z tých fakt korektných.

pečeň = játra Keď som povedala transplantácia pečene, všetci prítomní vyvalili oči a začali sa rehotať ako blázni a vysvetlili mi asociáciu s pečeným masom...

sprostý  Význam slov sa líši v češtine a slovenčine. Po slovensky to neznamená vulgárny alebo neslušný. Je to nepríjemný, hlúpy a otravný. Nedorozumenie so slovným spojením "sprostá kosť".

a nakoniec moje obľúbené pre tento týždeň:

pripečený Znamená hlúpy, ale iba tak mierne. Nablblý. Nevzťahuje sa na odtieň pokožky! Celý kruh si asi tak na minútu myslel, že som rasistka. Aj keď uznávam, povedať o dieťati že je pripečené, nie je ani trochu milé, nech už to pochopíte akokoľvek... :D

A bonus, problém na ktorý ma upozornila svojou neznalosťou práve Lapinka

LIENKA=BERUŠKA  Toľko k môjmu profilovému obrázku a menu.

A nakoniec posledné potupujúce priznanie. Z dnešného týždňa ma najviac bavilo humanitné lekárstvo. Som ja vôbec materiál na medičku?

O týždeň prvý test z anatómie, ozvem sa či som dala. 

P.S. A do kelu, očakávam povzbudivé komentáre. 














14 komentárov:

  1. Nejsem biflačka! :D Momentálně procházím další krizí, doufám, že se mě nebude držet do rána a tebe taky přejde co nejrychleji :/
    A za svou neznalost se stydím... :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Si, a totálna. :D No, keďže skoro nič neviem, netuším čo neviem, z čoho vyplýva, že ma depresia obchádza... momentálne... A áno, hanbi sa, lienka je ohromne doležité slovo!!! Skoro ako čučoriedka.

      Odstrániť
    2. Ale nene! :D Jsou i větší :p
      Stydím se, stydím! Ale jasne čučoriedky, ve 3. třídě to byla hrozná frajeřina je znát :D

      Odstrániť
  2. Nebudu ti lhát, ale s někým takovým jsem se ještě nesetkala! :D Ale věřím, že i přes odpor a to, že tě to nebaví, se tím dokážeš prokousat a zvládneš to!! Hlavně NEPROKRASTINUJ a uč se :P :)) Pro nás pro všechny je to těžké, dali jsme se na boj, tak musíme bojovat :) Už jenom necelý rok ;) Držím palce!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som sa nikým takým ešte nestretla tiež... :D A ja neprokrastinujem, ja bývam ochromená lenivosťou. :P Bojujem, zatiaľ celkom statočne...Dobrý boj aj tebe!

      Odstrániť
  3. Z toho si vůbec nic nedělej. Anatomie je sice v prváku big deal a má svoje uplatnění i dalších letech, ale všeobecně se ten předmět trošku přeceňuje. Navíc i mně při zpětném pohledu připadá hrozně nudná.
    Ber to jako nutný zlo, třeba tě víc osloví orgány, ty jsou zajímavější.
    A ať už budete mít histolu jakoukoliv, tak by tě mohla v létě zaujmout i ta.
    Uvidíš. ;-)
    Prvák bez záchvatů deprese a zmaru není prvák! Tak se drž a já budu držet palce. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Slávna Alla zavítala! Ďakujem za povzbudenie, dúfam že histola ma osloví viac. Ale práve ty máš čo hovoriť, akurát dnes som si v záchvate lenivosti prečítala tvoje články z prváku a prvý mesiac je čo sa týka anatómie nabitý optimizmom! :D Mimochodom, vždy keď na chodbe vidím niekoho zo staršieho ročníka, rozmýšľam či si to ty, tvojím blogom som začínala cestu na medicínu :)

      Odstrániť
    2. No, během zkouškového mě to trochu přešlo. :-D
      Tak to mě mrzí, že tě dovedl k nechuti z anatomie. Ale přísahám, že ta škola je i o jiných a zajímavějších věcech. ;-)
      Až zveřejním poznávací indicii, tak to přemýšlení možná bude o něco snazší. ;-)

      Odstrániť
  4. V pohodě, já se učím jen proto, že všichni okolo se učí a jsou strašně nabušení a mě to nedá a musím se jim vyrovnat :D je to přesně v duchu "všichni jsou tu moc chytří, cítím se jak idiot", a protože tento pocit mě drtí, tak se je snažím aspoň dohnat :D Ale dávám tomu měsíc dva, pak mě to opustí a budu se spokojeně flákat a vyletím z medicíny a tak.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hovoríš mi z duše, tak si držme palce nech nájdeme lepšiu motiváciu :D

      Odstrániť
  5. mňa to jazykové okienko nenormálne pobavilo, preživam to isté.. :D z mojich postrehov tam jednoznačne patrí aj celé oddelenie "luštěnin a zrní" ako cícer, šošovica, pšeno.. keď sa ma niekto v kuchynke na koleji pýta, čo si varím, potrebovala by som k vysvetleniu slovník.. a jeden by nepovedal že budem mať problém kúpiť v obchode papierové vreckovky :D
    držím palce s anatómiou! :) buď za ňu rada, mňa to na trojke čaká až o rok a k úplnému vcíteniu sa do role medika je asi proste potrebná :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja by som sa zaobišla aj bez toho vciťovania sa, aby som bola úprimná :D :D. Ale ako, minule som si od nejakej panej na ulici súrne pýtala vreckovku, a ona pevne zovrela kabelku a utekala na druhú stranu ulice... Neviem čo si myslela, že od nej chcem. :D

      Odstrániť
  6. Tak v prvé řadě musím říct, že jsem se fakt u článku nasmála, hlavně u popisu piteven (jo, jsou fakt megadlouhý a megaúzký :D) a u toho pripečeného děcka :D
    Někdo je prostě histo člověk, někdo anatomickej a někdo studuje (zubní) medicínu kvůli prachům a jenom to přežívá. Jsou takový, co šli na medinu kvůli rodičum, kvůli tomu, že chtějí MUDr před jménem nebo kvůli tomu, aby ukázali svýmu ex, že na to maj :) A jestli myslíš, že všichni na to fascinovaně koukali s tím, že je lidské tělo dobře vymyšlené, tak tě můžu ujistit, že 60% mediků ty plošky na kostech serou stejně tak jako tebe, 30% jsou zvyklý se učit i to, co je nebaví a těch zbývajících 10% jsou prostě ultravýjimky.
    U mě se naštěstí propad ve známkách nekonal, ten přišel už s přechodem na střední = furt se držim ve trojkách :))), ale stejně vim, co myslíš. Připadat si jako debil je nomrální a věř, že by bez toho medicína nebyla medicínou.
    Já jsem teďka po prázdninách otevřela učebnici fyziologie (zatim se mi to zdá přívětivější než anatomie) a už za 5 minut jsem koukala na hodinky s otázkou v hlavě, jak dlouho se ještě budu muset učit, protože mě to fakt moc netankuje. Bohužel mi mozek nabídl odpověď 4 roky.

    Drž se a nefňukej, kosti jsou blbý, ale pak přijdou s orgánama zajímavější věci! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No ak sa Bloncka prekypujúca ironickým humorom nasmiala, tak viem určite, že článok bol fakt dobrý, ďakujem! Ale áno, naozaj dúfam že väčšina len strúha formu a že nie sú až takí nadšení z výhľadu na nekonečné mesiace anatómie :D :D :D... Musím vytrvať,(a ty tiež) :D

      Odstrániť