sobota 16. apríla 2016

O najpoužívanejšom slovenskom slove

Ahoj miláčikovia! Píšem vám hneď po svojej včerajšej kríze, ktorá síce ešte celkom nepominula, ale už je to oveľa lepšie. Sedím na cvikách z anatómie, práve sme dopísali test z PNSka a zdá sa mi, že to nebude až také márne. Snáď. 
Keďže sme práve začali brať CNS a nerozumiem ani hovnu... Píšem si v mobile článok. Mimochodom, nádherné že sme na rozdiel od ostatných škôl dostali na túto látku asi dva týždne. Zdá sa že sme geniálni. :D 




Čo sa testu týka, za spomenutie určite stojí, že keď som mala nakresliť hlavové dermatómy z profilu, do oka hlavy som nakreslila dve-tri slzičky padajúce na líca. A keď som sa zúfalo snažila od spolužiačky opísať nejakú hlúposť, zbadala som, ako sa na mňa doktor Upír škľabí a nadvihuje obočie. Normálne sa na mne smial. Hups.

Hneď po teste sme začali s CNSkom.

Prvé slová doktora Upíra na tému:
"Nebude to žiadna sranda... pre vás." *evil grin*

Druhé slová doktora Upíra na tému:
"Keď si budete CNS čítať, prvýkrát nepochopíte nič, druhýkrát možno nájdete nejaké slovo, čo vám je povedomé. A tak na štvrtýkrát budete zo seba schopní niečo vypotiť."

Tretie slová doktora Upíra na tému:
"To, čo vás tu naučíme s CNSka je skutočne minimum z minima. Naozaj minimum." *pohľad na najväčšieho flákača v triede (mňa)*

Už sa na CNS teším! 

No, ale teraz k téme dnešného článku. Jazykovej bariére. Nedá sa poprieť, že Slováci majú jednu z najlepších slovných zásob, čo sa týka nadávok. Tu vysvetľujem isté slovo (a jeho modifikácie), ktoré majú naši bratři vo zvyku vyložiť si zle. A že sú to nepríjemné nedorozumenia. Pritom je to jeden z pokladov nášho slovenského jazyka! Kto okrem rodeného slovenského šuhaja alebo devy je predsa schopný pochopiť toľko jemných odtienkov jedného slova? Správne. Nikto. 

                                                     



Podjebať - niekoho podviesť  

Prijebať - niekomu vraziť   

Zjebať - niekoho seřvat

Zjebať sa - spadnúť

Odjebať - niekoho kruto odmietnuť

Dojebať - niečo strašne posrať

Prejebať - premrhať peniaze

Rozjebať - niečo pokaziť

Rozjebať sa - opiť sa ako prasa

Pojebať - s niekým sa vyspať

Vyjebať sa - vykašlať sa na niečo

Ojebať - niekoho oklamať

Ujebať - niekomu niečo ukradnúť

Ujebávať sa - strašne sa smiať

Najebať sa - opiť sa

Vjebať - vsunúť, vraziť

Prijebaný - blbý ako tágo

Jebavý - sexi (fuckable?)

A toto je len pár modifikácií, na ktoré som schopná si spomenúť. Verte tomu, že ich je oveľa viac. :D

Viem, viem. Nie je to najosvietenejšia ani najslušnejšia téma článku. Ale musela som, prepáčte. Tak sa teda do budúceho (snáď už normálneho) článku majte dobre, nejebte na učenie a nevyjebte sa na môj blog.

Papá deti.


28 komentárov:

  1. :D :D :D na to snad nejde reagovat jinak

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vedela som že sa ti to bude páčiť, ani ty sa nadávkam nevyhýbaš :D

      Odstrániť
  2. Jooo, jebat je nejlepší slovo na vyjádření všeho :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. :D :D Sakra, já tě taky asi miluju, tohle je geniální :D

    Když jsem bydlela na koleji se slovenkama, tak zas pořád říkaly ty kokso, pak jsem to od nich nakonec taky chytila :D Jo a ještě mě pořád nutily, ať říkám slova s tím vaším měkkým l a hrozně se tomu smály vždycky :( :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ty kokso je super, náhodou. :D
      A mňa zasa nútia hovoriť Ř. Aj keď mi to už celkom ide - bodaj by nie, keď to musím stále opakovať.

      Odstrániť
  4. Je to náramná sranda, ale asi priamo úmerná 19 rokom... som zvedavý, či Ti takýto článok príde vtipný a najmä potrebný o 10 rokov, keď si ho prečíta niektorý z Tvojich pacientov. Btw, rodičia sa zaiste tešia akú kresťanku vychovali... Čo na Tvoje ostatné príspevky hovoria? Alebo jebú na to, resp. na Teba? Vieš, keby si tu x-krát nepísala o tom, aké Ty máš kresťanské hodnoty, tak by som to neriešil, ale keď čítam diskusiu, tak Ťa chápem - Tvoje kamošky Ťa zbožňujú, a to sa predsa počíta. Jdu blejt, velebnosti...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak za prvé. Pacientom to bude srdečne jedno, keď ich vyliečim. Za druhé, mojím kresťanským hodnotám pár nadávok neublíži. Branie Božieho mena nadarmo by bolo niečo iné. Za tretie, samozrejme že som rada, keď ma ľudia "zbožňujú", na to ten blog predsa píšem. Mrzí ma, že teba som pobúrila.

      Odstrániť
    2. Pardon, že se do toho míchám, ale trochu jsem tohle nepochopila. To jako křesťan musí být suchar? Nepřijde mi, že by tu porušovala nějaké hodnoty. A pacienti si tohle určitě nepřečtou, to je dost divný argument. Lienka píše vtipně a čtivě a za to ji skutečně máme rádi a myslím, že právem.

      Odstrániť
    3. Som rada že si sa zamiešala :)
      Vidím že nie som jediná čo nespí, aj keď by mala.
      Vieš kolegyňa, ja sa nemôžem pekne obliecť, nemôžem ísť na pivo (alebo na tri), povedať nadávku, nemôžem byť rada stredom pozornosti, ani byť trochu potrhlá. Lebo som kresťanka a tí musia byť suchári. Veru tak. :D

      Odstrániť
    4. Byť vtipný, nerovná sa byť vulgárny. Keďže Ti to zatiaľ nedocvaklo, skúsim to takto:
      Po prvé: vieš, čo si sľubovala v imatrikulačnom sľube? Myslíš si, že takýmto článkom robíš dobré meno Tvojej škole? Ak si myslíš, že článok je v pohode, forwardni ho dekanovi a opýtaj sa ho, čo on na to (stavím sa s Tebou o 1.000 Kč, že Ti dekan alebo niektorý z prodekanov odpíše, keď ich požiadaš o názor, Komárek nie je suchár).
      Po druhé: mňa nezaujíma Tvoje náboženské cítenie, ale forwardni článok Tvojim rodičom, že čo oni na to.
      Po tretie: skús v bežnom verbálnom styku pravidelne (na internáte, v MHD, doma, s budúcim frajerom atď.) namiesto citoslovca "ježišmária" používať "jebaťnato" alebo iný ekvivalent s rovnakým slovesným základom. Sleduj okolie a reakcie, bude to zábava (a možno prekvapko pre Teba).
      Po štvrté: ak si myslíš, že pacientovi je jedno aký slovník používaš, tak sa hlboko mýliš. Ospravedlňuje Ťa Tvoj mláďatkovský vek, ale bola by si veľmi prekvapená, na základe čoho všetkého možného si ľudia vyberajú svojho lekára. Nezabúdaj, že pamäť internetu je takmer nekonečná.
      A keď budeš mať názor na tento Tvoj blogový príspevok od dekana a najmä od Tvojich rodičov, tak Ťa vyzývam, aby si napísala pokračovanie, v ktorom nás poinformuješ o ich reakciách. Ber to ako hodenú rukavicu (keby si bola muž, tak by som napísal: som zvedavý, či máš na to gule).

      Ja si nemyslím, že dekan aj Tvoji rodičia sa zhodnú s mojím názorom (skôr nie ako áno), ale zistíš ako rôzne sa môžu pozerať iní ľudia na to, čo sa Tebe (a Tvojim 19-ročným kamoškám) zdá ftypné ;-)

      Aby som iba neteoretizoval, tak by sa patrilo uviesť príklad toho, čo ja považujem za vtipné a akceptovateľnovulgárne. Tým príkladom sú niektoré príspevky na www.jenommedik.blog.cz

      Odstrániť
    5. Na všetky tieto bludy môžem odpovedať akurát - urob mne aj jenommedikovi službu a choď sledovať jeho akceptovateľne vulgárny blog.

      Odstrániť
    6. Ach jo. Kdyby měl děkan kontrolovat všechno, co se děje na netu, tak ho trefí. A sranda musí být, takhle přece nikdo s pacientem mluvit.

      A já mám 25 skoro a ne 19 a myslím, že to vtipný je, pobavila jsem a o to přece jde.

      Odstrániť
  5. https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp1/v/t34.0-12/12884541_1162872673736761_1074404480_n.jpg?oh=878a880cdfcd61e825315ae1564b2520&oe=5715E99E

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Oni jsou ty školy všechny stejně, my sice dělali půl semestru CNS, ale zase se máme sami naučit PNS, žádne cviko, veny a cévy ruky a nohy, prostě pohoda :-D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ono, anatómia sa mi celá zdá okrem pitiev ako samoštúdium. :D

      Odstrániť
  7. Ahoj, chcela by som sa este spytat nieco ohladom prijimacok, dufam ze neotravujem :)
    Viem, ze si uz pisala o tom ako prebiehali aj o testoch, len sa chcem spytat ci na tom teste vseobecnych predpokladov boli vylucne veci zamerane na medicinu alebo aj cvicenia ako ktore cislo patri do radu, ktora cas obrazku je vynechana a take nieco...?
    Vdaka za odpoved.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nájdi si to v mojom starom článku, je o tom dokonca celý! :D
      http://lienka-medicka.blogspot.sk/2015/06/prve-kolo-prijimaciek-na-2lf-test.html?m=1
      Ak aj po prečítaní budeš mať nejaké nejasnosti, rada odpoviem ;)

      Odstrániť
  8. dobre, už mi je to jasnejsie. Hodinu trval test bio chem a fyz spolu alebo spolu tri hodiny?
    Este som sa chcela spytat, ci nevies priblizne kolko stratil uplne posledny prijaty uchadzac myslim, ze si to uz pisala v niektorom clanku len to neviem najst.
    Dakujem za odpovede.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hodinu všetko, ale dá sa to v pohode stihnúť. Teda, skoro v pohode :D 210 po doplňovacom řízení. Ale chápeš, nie je to každý rok presne tak isto. Hlavne sa snaž nestresovať, držím palce!

      Odstrániť
  9. omg , niekto tu nevie pochopiť troška srandy :D
    človek si vyberie lekára hlavne podla kvality a skúseností .. a čo, nech si aj zahreší ked potrebuje (veď s tolko sprostímí simulantskými pacientami niekedy prasknú nervy) , ale hlavne je kvalitný a človeku profesionálne pômože a vylieči
    s pozdravom, medička z BA :)

    OdpovedaťOdstrániť