piatok 4. marca 2016

Jeden deň Ivana Medikoviča

06:40 - 07:04

Vstávame, vstávame, slnko už vyšlo! Kto včas ráno vstáva, tomu slnko dobré rady dáva. (Pičúúúúú. Mne veru ešte nič poriadne neporadilo.) Kašlem teda na slnko, aj tak je zasa zatiahnuté a posúvam budík. A znova a znova a znova. Ako povedala moja drahá spolubývajúca, (ktorej konečne musím prideliť nejakú výstižnú prezývku): „Niekedy sa zabudnem a nastavím si budík, ktorý si nemôžem posunúť a musím naň naozaj vstať.“  Myslím, že Bloncka toto neustále posúvanie budíku v poslednom článku označila za masochizmus špeciálneho druhu. Mne neostáva nič iné iba súhlasiť, ale aj tak to robím. Hoci kŕčovitý polospánok s vedomím vstávania o desať minút nie je nič moc. 




                           
    
07:04 – 07:35

Naozaj sa zobúdzam, tentokrát na zvuky, ktoré spolubývajúca vydáva pri vyrábaní si raňajok. (A že je to proces. Úplný Hrnček var). To snáď nie je pravda, zasa nestíham. Chaoticky pobehujem po izbe a snažím sa na poslednú chvíľu napchať všetky správne veci do tašky. V jednej ruke držím kávu, v druhej riasenku. Ako vždy, keď sa snažím sústrediť na dve veci naraz, nedarí sa. Káva mi steká po brade a riasenkou si len tak-tak nevypichnem oko. Spolubývajúca je už jednou nohou z dverí, kričí: „Máme tri minúty, ja zavolám výťah, ty zatiaľ zamkni. A makaj!“ Nasleduje brutálny šprint po chodbe, na opätkoch dupem ako slonie mláďa a zobudím celú chodbu. Výťah cestou dole zastaví na každom jednom poschodí, ostatne ako vždy keď sa ponáhľame. Bojujem s náhlym nutkaním každého pribúdajúceho človeka uškrtiť a hodiť do výťahovej šachty. Po tejto skúške nervov nasleduje ďalší šprint zakončený skokom do diaľky (rozumej do autobusu).



08:00 – 9:30

Latina, ach. Ukončite niekto moje tiahnuce sa utrpenie. Nikdy predtým som úplne neocenila slovné spojenie dosť často sa vyskytujúce v knihách – „od únavy sa mu krížia oči“: Až teraz. Lienka. Sústreď sa na jedno miesto, skús pri tom neškúliť (Češi, viete čo to je? :D Nešilhat). Sakra! Tie oči sa zasa zavreli. A hlava padá dozadu. Vzchop sa! Sedíš v prvej rade, tá ženská ti to ešte na skúške dobre spočíta. Hmmmm. Vyzerá trochu ako Umbridgeová, aj taký hlas a vystupovanie má, to asi nebude dobre. Na druhej strane, latinu by som ochotne písala aj vlastnou krvou, len aby som ju dala. SÚSTREĎ SA. Pozerá priamo na teba! „Mohli by ste prosím zopakovať otázku? Na chvíľu som sa akosi... zamyslela.“ Čo to zasa trepe, prisahala by som, že som o tej deklinácií v živote nepočula. Pomoc! „Hmmmmm. To bude, to bude....“ No tak, pomôžte mi niekto!
Pomohli.

Ale nie, ešte tú profku nepoznám. Možno bude v pohode.


9:30 – 11:40

Vybehnem z učebne akoby mi za pätami horelo, zrazu plná energie a natešená na kávu a nejakú lacnú mastnotu z bufetu. Klopkám si po Motole a na okamih sa nechávam uniesť predstavou, že o pár rokov pôjdem presne po tej istej trase, ale do práce. K splneniu sna mi chýba už len jedenásť semestrov a úspešný pohovor. Povzbudivá predstava. Keď sa v dobrej nálade a s plným žalúdkom dotrepem na miesto, kde čakávame na biológiu, nálada mi hneď klesne. Prečo? Všetci sa totiž učia na zajtrajší test z anatómie. Tak toto nie, miláčikovia. Keď sa neučím ja, neučí sa nikto. Vytipujem si skupinku, ktorá vyzerá najusilovnejšie a všetkých jej členov rozptyľujem rozhovorom tak dlho, až kým konečne nerezignujú a neodložia učebnice. Misia splnená.

Le ja na praxi. Dúfam, že takto budem behať o pár rokov po Motole.


11:40 - 13:20 

Lekárska biológia – konečne jeden z hlavných predmetov, ktoré ma bavia a chytám sa. Aha, ideme pod mikroskopom sledovať, v akej fáze cyklu sa nachádzajú nejaké bunky. Najprv nastavíme mikroskop. To zvládneš Lienka, tvoja babička učila biológiu, hrala si sa s mikroskopom už ako decko. Čo sa to deje? Preparát je celý rozmazaný a ja nie a nie zaostriť. Po pár bezradných chvíľach volám na profesora so slovami, že tie bunky sa nechcú ukázať. Povzdychne, zaškúli na preparát. Utrie si sklíčko do trička a podá mi ho. No toto...Vkladám sklíčko pod mikroskop. Doprdele, všetky bunky vyzerajú úplne rovnako. Tak teda diktujem kamarátke: „Hmmm, vidím profázu, profázu a... to čo je za sračku? Asi anafáza. Toto by mohla byť telofáza, ale na druhej strane aj škvrna v mikroskope. Hm. Daj tam teda tú telofázu. Asi.“

Seminár je síce zaujímavý, ale príliš som si nepospala a oči už zasa neposlúchajú. Otvorím si energeťák, pekne pomaly a nenápadne... Výstrel ako z pištole, okolosediaci sa pobavene škeria. Profesor zdvihne jedno obočie, ale pokračuje vo výklade a polovica mojho mozgu sa sústredí. Tá druhá kalkuluje, či narazím hlavou do dievčaťa sediaceho za mnou, ak si vystriem chrbát. A či je vôbec zdravé, aby sme boli toľkí napchaní v tak malej miestnosti. Dospejem k názoru, že zdravé to nie je určite a že sa vystriem asi až v hrobe.

Potrebuje to komentár?


13:30 - 16:05 

Histológia – moja nová nočná mora. K anatómií stále cítim odpor, ale na druhej strane je veľmi exaktná a v podstate tam nie je čo nepochopiť (však si počkaj na CNSko, zlato). Histológia na mňa zatiaľ posobí ako veda, ktorá sa zaoberá tým, čo je to za zmeť ružovej a fialovej v mikroskope. A ako to niečo čo najvágnejšie a najvyhýbavejšie opísať. Dúfam, že sa mi tie farby po čase nezhnusia, dievčenskú cukríkovú ružovú totiž milujem. Bez irónie.

V zúfalstve teda hľadím do mikroskopu a snažím sa spoznať, kde je tá štruktúra, ktorú pred sebou vidím na prezentácií. Nakoniec správne identifikujem problém – netuším, čo mám hľadať ani vo vzore na obrazovke, nieto ešte vo vlastnom mikroskope. Keď sa lektor pýta, či máme nejaké otázky, zdvihnem ruku a poviem: „Prepáčte, ale mohli by ste mi prosím na tej obrazovke ukázať presne, čo vlastne hľadám?“ Všetci sa smejú, ale ja viem, že polovica tiež netušila, čo majú hľadať a dobre sa im uľavilo. Bolo predurčené, aby som to bola ja. Každý vie, že nemám problém s debilnými otázkami. :D

Jeden z lektorov si určite myslí, že ho balím. Prečo? Som totiž z histoly strašne zúfalá a stále ho volám, aby mi prišiel nastaviť mikroskop a ukázať nejakú vec, čo máme hľadať. Pri každej ďalšej žiadosti, nech príde ku mne sa tvári čoraz zúfalejšie. Keby ten chudák len tušil, že som naozaj taká blbá. Keď ho volám poslednýkrát som na seba strašne pyšná, pretože si myslím, že som konečne niečo našla. Nálada mi klesne, keď sa zasmeje a povie, že celý čas mala sledovať niečo iné. Daaaaaamn. 

Pri vchode nastáva nejaká trma-vrma. Vstupuje predseda histologického ústavu, vraj ide skúšať. Zrazu som prudko hore, srdce cítim až v krku a kovovú príchuť adrenalínu na jazyku. Kamarátka sa ustarostene pýta, či som v poriadku. Nem. Nakoniec sa jeden spolužiak hrdinsky prihlásil. Stačí ak poviem, že to skúšanie naozaj nebolo pekné a cítim sa ako zbitý pes aj za neho.


Moje vlastné odtiene ružovej. So štýlom sa nenarodíš, ten získaš na koleji.

16:05 - 20:30

Cesta autobusom domov, jedenie, prokrastinácia, jedenie. Zvieravý pocit v žalúdku - zajtra je test z anatómie a ja mám sotva silu udržať oči otvorené. Spolubývajúca vidí, aká som vynervovaná a sadne si vedľa mňa na posteľ s Memorixom. Svoj mám otvorený na rovnakej strane ako ona a občas skontrolujem, či tam náhodou nemá niečo zaujímavejšie. Nemá. Postupne to vzdávam a volám spolužiaka na pivo. Ešteže je to hneď naproti koleji.


Ja to dievča naozaj milujem.


20:30 - 22:30

Pivo je (stavím sa, že napriek vašim očakávaniam) naozaj len jedno a vydávame sa na dlhú prechádzku. Vonku je brutálna zima, sneží a všade je ticho. Romantickú atmosféru kazí len párik medikov, ktorí si vykračujú štýlom krok-šmyk, krok-šmyk a nahlas sa smejú na morbídnych vtipoch. Smiech je to už trochu hysterický, predsa len sa test rýchlo blíži. Ale je to smiech a nie plač a to je to podstatné.

23:00 - ďalší deň nekonečného utrpenia

Spánok, sladký spánok pretkávaný výčitkami svedomia. Pretože keď sa znova prebudím, už bude zajtra. A zajtrajšok je zlo.

Geniálna fotka od kamarátky. A že len ja som expert na prokrastináciu.
P.S. Článok venovaný z lásky vernej čitateľke a naoptimistickejšej duši ohľadne mojho štúdia - Evičke.

29 komentárov:

  1. Ha! Priznej to, kdo je ten kamarad s kterym misto uceni se madam anatomie chodis na vecerni prochazky? :P :D
    Jinak Umbridgova mne napadla okamzite take, ale zatim se jeji vlastnosti u nasi prof neprojevily, snad to tak i zustane :)))
    A histola je uuuu aaa neeee ach jo. Bude to boj. (btw, na te obrazovce je primo uprostred cerna sipka ;D)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ktorý kamarát to je som ti už napísala do správy, a naozaj je to len kamarát. :D
      Ak tam tá šípka je, tak musela byť veľmi maličká, alebo ja som úplne slepá... :D

      Odstrániť
    2. Ok, u tohohle nemám problém ti to věřit. Aspoň zatím! :P :D
      Haha jojo, ta šipka je mrňavá jak buňka. Ups. :p

      Odstrániť
  2. Když tě čtu, tak se vždycky směju, ty tvoje postřehy jsou někdy fakt geniální :D My jsme mívali biologii vždycky v úterý ráno a bylo to peklo, jakmile se v místnosti trochu zatáhlo a zatopilo, tak jsem pravidelně nad mikroskopem zařezávala. A ty buňky si takhle pamatuju taky, je hrozně vtipný to takhle číst, jak deja vu :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vidíš, ja zasa k tebe na blog vždy pozerám s nádejou a predstavujem si seba.
      A fakt dúfam, že mu tam zajtra nezaspím rovno pod nosom :D

      Odstrániť
    2. No když ne dnes tak jindy, příležitostí bude zajisté spousta :D

      Odstrániť
    3. Hlásim, že pri mikroskopoch som síce nezaspala, ale dnes som si zdriemla na prednáške z histológie. Už tam veru nevkročím, ani keby čo bolo. :D

      Odstrániť
    4. keby len z histológie... :P

      Odstrániť
    5. Ale odfotiť si to nestihla :D

      Odstrániť
    6. To je správnej přístup aspoň! :D :D :D

      Odstrániť
  3. :D:D:D:D nenapíšem ti nič. len sa smejem. smejem sa s dufanim že o 6 (slovom šesť) mesiacov sa budem smiať aj ja na anatómií. len tak dál dífče.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. O ten smiech som sa aj usilovala. :D
      Určite sa na anatómií budeš smiať, ale akurát tak zo zúfalstva ako my.

      Odstrániť
  4. Ahoj!
    Neviem akým spôsobom som narazila na tvoj blog, ale som rada, že sa tak stalo. Prelistovala som si tvoje články a baví ma tvoj pohľad na štúdium medicíny :D Určite budem sledovať, ako sa ti bude v štúdiu dariť. Začala som písať blog o svojom štúdiu psychológie, ak chceš, môžeš sa prísť kedykoľvek pozrieť :)

    Kitsune.
    http://psychomacka.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ak si teda toto nenapísala na každý blog, ktorý ti prišiel do cesty, tak veľmi ďakujem a rada sa prídem pozrieť, čo sa deje na psychológii :D

      Odstrániť
    2. Môžeš mi veriť, že som to nenapísala na žiadny iný blog, len na tvoj :)
      (i keď je pravda, že by som možno získala viac návštevníkov :D)

      Odstrániť
  5. Tak ovšem toto je perla :D Skvělý nápad a závidím ti tvůj den plný zážitků :D Asi by lidi netěšilo, kdybych to napsala na svůj blog já a bylo to samé "válím se v posteli" "otevírám učebnici" "kašlu na přednášky" :DD
    Asi jsme si všichni medici dost podobní, protože ve většině jsem se našla :D Histola? To nechceš (ano, nový horor v kinech - 50 odstínů růžové :( ). Rozmnožování buněk pod mikroskopem? Aha, tohle není flek, ale buňka! :D Takže asi tak... Máme těžký úděl :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No ako, ja sa rada váľam po posteli a kašlem na prednášky, takže by to bol super článok... Náhodou, vo chvíli pomätenia zmyslov som bola na Fifty shades of Grey a ver tomu, ani histola nie je taká hrozná. :D

      Odstrániť
  6. Zas jeden povedenej! Btw máš pěkný fonenďák :D A s tou řasenkou sem si vypíchávala oko celej zimní semestr a od letňáku sem získala po biofyzice sebevědomí natolik velké, že chodím nenamalovaná (nebo je mi to spíš ráno už všechno jedno a chci jen kávu) :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja namaľovaná nenamaľovaná podľa nálady. Ale na zakrytie kruhov pod očami NIKDY nezabúdam, aj keby som mala zmeškať úplne posledný autobus.
      Fonenďák je fakt nádherný, dostala som ho na Vianoce ešte pred prijímačkami, mama bola proste extra motivovaná. :D :D

      Odstrániť
  7. Ahoj, nemas nahodou ask?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Bohužiaľ nemám. Ale ak máš nejaké otázky, kľudne píš do komentárov. Alebo na mail :)

      Odstrániť
  8. Este sa mozem spytat k prijimackam?
    Pisali si ich v roku 2015 ze? Cize si sa ucila z testovnice ako je aj pre tento rocnik... Boli otazky totozne? A treba sa vobec sustredit na rastliny a zivocichy?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Otázky boli na 90% totožné - maximálne zmenené čísla alebo prehádzané odpovede. Zvyšok ale nebol ťažký - nič nad rámec strednej školy, povedala by som. Rastliny a živočíchy som okrem modeloviek ani nevidela, naozaj! Tých pár otázok v modelovkách ti stačí. Čo ja si pamätám, mala som nakoniec ma prijímačkách 1 otázku na živočíchy a 1 na rastliny a obe boli v modelovkách.

      Odstrániť
    2. A bolo tam 10/30 príklady?
      Nevedela by si mi poradit, chcem ist hlavne na 2lf a tak robim najma tie testovnice ale ciastocne robim aj na 1lf lenze nevenujem sa im az tak, myslis ze to vadi? Neviem, mam z toho vycitky svedomia.

      Odstrániť
  9. Ahoj! Prosímtě, mám takový dotaz:D Jaké vydání modelovek jsi měla, když jsi se učila na přijímačky?:) Myslíš, že jsou hodně odlišné?:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj, mala som o jedno vydanie neaktuálne, a takisto aj moja jedna terajšia spolužiačka :)
      Ak sa trochu pohrabeš v mojich článkoch o príprave na prijímačky, nájdeš tam link na stránku, kde je vytvorené online testovnicam kde sa odpovede automaticky prehadzujú a sú z najnovšieho vydania. Veľa šťastia!

      Odstrániť
  10. Sladká prkrastinace... nemůžu přestat číst tyhle články, prootže všude je to stejné :D já sama jsem v olomouci, ale zhruba takhle to vypadá u mě... anatomie za 11 dní a já sedím a čtu si články :D :D :D

    OdpovedaťOdstrániť