štvrtok 27. augusta 2015

Moja príprava na prijímačky - časť tretia

Ahooooj!

Ozývam sa po  dlhšej pauze ako som plánovala, tentokrát je na vine rodinná dovolenka, kde bola (aké to prekvapenie) opäť mizerná wifi. A trošičku nuda. Nuž čo, aspoň som porozmýšľala nad ďalším článkom, opálila sa a nadspala si na pol roka dopredu. A mám nejasné tušenie, že sa mi posledná vec bude ešte v budúcich mesiacoch hodiť.


Tiež som sa na dovolenke premohla a začala som opäť behať, hoci beh vlastne neznášam.
Ale čo by dievča neurobilo, len aby sa dostalo na váhu, ktorú malo pred prijímačkovým stresom, že. Našťastie som to zmákla a moja postava je opäť to, čo bývala. :D

Chcela by som začať radostným oznámením týkajúcim sa sa môjho budúceho štúdia - počas leta sa mi podarilo úspešne zmáknuť tri tony dokumentov na zápise, tam sa zoznámiť s pár ľuďmi, ktorých som si okamžite obľúbila, vybaviť ISIC, zarezervovať a zaplatiť intrák (kolej), a nájsť si úžasnú spolubývajúcu.
Návod je jednoduchý: Pýtať sa a nepanikáriť.

Tiež som pred pár dňami zistila, v ktorom som kruhu. Čo bolo mimoriadne príjemné prekvapenie - mám snáď najlepší rozvrh, aký by som si mohla priať a už tam poznám dvoch  sympatických ľudí. Kolegynku, ktorá vie, že ide o ňu pozdravujem. :)

Po nadšených úvodných rečiach som nútená napísať posledný článok zo série týkajúcej sa mojej prípravy na prijímačky. Naozaj sa mi nechce, čo vám poviem. Ale pamätám si, ako som celý maturitný ročník zúfalo zháňala všetky dostupné informácie, takže sa posledný raz premôžem a budem dúfať, že článok niekomu príde vhod.

1. Oplatí sa chodiť na prípravné kurzy?

Za mňa určite nie, ďakujem. Chodila som dokonca na dva - minulý rok na jeden do Bratislavy, ktorý usporadúvala Lekárska fakulta Univerzity Komenského. Býval každú sobotu a trval v podstate od rána do večera. Keď si pomyslím, koľko sobôt som takto premárnila, je mi do plaču. Kvalita prednášok sa líšila v závislosti od vyučujúceho, a s časom mala skôr klesajúcu tendenciu...

Tento rok som chodila na kurzy 1.LF, každý mesiac. Boli síce neporovnateľne lepšie, ale tiež neodporúčam. Keby som sa bola sedela nad modelovkami celý čas, čo som zabila cestovaním na oba kurzy, vedela by som ich naspamäť už pred rokom. 

Podľa mňa problém prípravných kurzov spočína v tom, že spadáte do jednej z týchto dvoch kategórií:

a) Učivo neovládate, takže iba sedíte a tupo civíte. Vyučujúci predpokladá, že máte nejaký základ (ktorý nemáte) a nadväzuje naň. Takže sa snažíte sústrediť a ničomu nerozumiete. A keď vidíte všetkých tých ľudí, ktorí sú úplne nadupaní, prepadáte zúfalstvu. Aj tak nič nepochopíte, len čo sa naštvete na to, akí ste sprostí.

b) Učivo ovládate, takže iba sedíte a tupo civíte. Vyučujúci predpokladá, že z učiva ovládate iba základ, preto vysvetľuje veci, ktoré ste už stokrát počuli. Takže sa snažíte nezaspať. A keď vidíte všetkých tých ľudí, ktorí sú úplne mimo, prepadáte zúfalstvu. Aj tak sa nič nové nenaučíte, len čo sa naštvete na všetkých ostatných, akí sú sprostí. 

Ja som sa na oboch kurzoch potácala medzi týmito problémami, pretože buď som konkrétne učivo ovládala perfektne, alebo vôbec. Takže som pravidelne prepadala zúfalstvu a odniesla som si akurát tak hlavybôľ.

Moja rada: Za peniaze, ktoré by ste dali za kurzy a cestovanie si zariaďte súkromné doučovanie. Takto nebudete strácať čas a doučíte sa presne to, čo sa potrebujete doučiť. 

2. Ako sa učiť modelovky? (Do nemoty.)

No, ja poznám dve stratégie, ktoré sa oplatia.

a) Po poradí preberáte otázky v modelovkách a ak nejakej nerozumiete, doučíte sa dané učivo. Tento spôsob zaberie menej času, ale môže sa stať, že niektoré otázky odfláknete a jednoducho sa ich nabiflíte. Ja som to urobila a doplatila som stratou bodov na prijímačkách.

b) Normálne sa učíte z dobrej učebnice ako na písomku, a potom si prebehnete otázky len ako test. Takto ste oveľa lepšie pripravení aj na prijímačky na iné školy, pretože vaše vedomosti sa neobmedzujú len na učivo týkajúce sa modeloviek. Avšak môže sa stať, že takto si otázky nezafixujete dostatočne. (Čo je veľmi dôležité, pretože na prijímačkách na 2.LF jednoducho nemáte čas polemizovať nad detailami a slovíčkariť.)

Ja som vlastnou vinou mala málo času, takže som zvolila prvý spôsob a neľutovala som.

Pred prijímačkami som objavila toto:

http://www.daypo.net/authors.php?t=222672

Ide o internetovú stránku, kde si môžete vytvoriť online svoje vlastné testy a uložiť si ich. Ja som našla kompletné prepísané modelovky na 2.LF (šieste vydanie). Určite tam nájdete veľa iných testov, a ak máte čas, môžete si vytvoriť vlastné. Poradie odpovedí sa v teste automaticky obmieňa po každom vyriešení, takže sa nemusíte báť, že sa iba mechanicky naučíte veci ako: V otázke 123 je správna odpoveď druhá zhora.

3. Kedy sa mám začať učiť?

No, to trápi každého bez výnimky a každý má iný názor. Niekto uprednostní rýchle a intenzívne tempo, niekto pomaly ďalej zájde, ale "kráča" od septembra. Moja chemikárka napríklad tvrdila, že treba začať najneskôr začiatkom tretieho ročníka. (chacha)

JA som tvrdila, že do Vianoc budem mať prebrané celé modelovky. No. Nakoniec som posúvala termín v jednom kuse a dopadlo to tak, že som mala do maturity prebranú asi len štvrtinu otázok.

Po maturite som si dala deň voľna a išla som na to. Týždeň biológie, týždeň chémie, pár dní fyziky. A zrazu bol deň D a zvládla som to. Ale boli to veľmi nepríjemné týždne. Len som od rána do večera sedela nad modelovkami, pritom som vypila litre Redbullu a zjedla kilá šľahačky, ktorá sa ukázala ako vynikajúci prostriedok na moje pocuchané nervy.

Rada teda znie. Ak ste práve zmaturovali a teda máte učivo v pamäti, mesiac by mohol ale nemusel postačiť. Zrejme som mala šťastie. Každý si musí stanoviť optimálne tempo a držať sa ho. Podľa mňa je ideál šesť až osem týždňov.

Na záver mám tri jednoduché rady na obdobie tesne pred prijímačkami:

1. Nepanikáriť
2. Nevzdať sa. 
3. A nežrať. (Aj tak to nepomôže & priberiete)


Úžasná chuť, ktorá sa usádza priamo na bokoch. :D

Týmto sa s obrovskou radosťou lúčim s témou "Príprava na prijímačky" a kráčam v ústrety zaujímavejším článkom. Dúfam, že moje rady pomôžu aspoň jednému budúcoročnému uchádzačovi. Preto som ich písala a to im dalo zmysel. :)

P.S. Neuveríte, ako vyzerám na ISICu. Niekto sa o týchto nešťastných fotkách vyjadril v zmysle, že realita prekonáva aj tie najhoršie nočné mory. Ja, čuduj sa svete, vyzerám celkom v pohode. Nerozumiem tomu, ale je to tak. Asi sa mi nebesá snažia vynahradiť tú hroznú fotku na indexe.

Ach, a ešte som chcela: Tak strašne sa teším do Dobroníc, že asi umriem! Je tu ešte niekto taký?























































15 komentárov:

  1. Haha, ty kurzy jsi vystihla úplně přesně. :D Já jezdila do Brna a Olomouce a mám stejné dojmy. Buď člověk nedával pozor, protože to už uměl, nebo to tak moc neuměl, že to po pár minutách usilovného soustředění a snažení se něco pochopit stejně vzdal a opět civěl do prázdna. Já hodnotím jako přínosné snad jen to, že člověk aspoň zjistil, co všechno neumí a umět musí, což se kolikrát na střední nedoví, protože si naivně myslí, že mu učitel říká všechno potřebné. A taky je to příležitost omrknout nabiflenou konkurenci, což může být dobrým impulzem začít něco opravdu dělat.
    Ale jinak opravdu vyhozené peníze - jak za samotný kurz, tak za jízdenky.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mňa teda tá nabiflená konkurencia vôbec nemotivovala, skôr som prepadala vydesenej apatii :D
      Ale ináč máš stopercentnú pravdu.

      Odstrániť
  2. Ahoj kolegyňko :) Gratuluju k přijetí :) Zrovna jsem si taky zavedla blog, akorát já jsem teda na LF MU, tak doufám, že ti nebude vadit, když si tě hodím ke sledovaným :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj, vôbec mi to teda vadiť nebude :D
      Aj ka by som si ťa pridala, len nemám pridaného nikoho, lebo neviem ako...
      Ale už pred komentárom som si ťa preklepla, neboj, výborný blog :D

      Odstrániť
  3. Ahoj :). Opäť super článok, sama som sa v ňom veľa krát našla :D
    Súhlasím s Tebou, prípravné kurzy sú podľa mňa vyhodené peniaze, chodila som pred rokom do Brna a poväčšine som zaspávala. Jediná možno výhoda je, že človek vidí vysokoškolské prednášky a môže sa opantať budovou LF MU :D.
    No na rozdiel od Teba, moja fotka na ISICu je príííííšerná! Momentálne som v stave, že rozmýšľam, že pojdem opäť na Celetnú a poviem, že som ho stratila, aby som tam mala fotku (veď nech sa ma ľudia nezlaknú, keď ho budem mať ako preukaz na prax :D) :D.
    Tiež sa už veľmi teším do Dobroníc, ktorý termín máš?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj:)
      Máš úplnú pravdu s "opantávaním" sa vysokoškolskou atmosférou:D
      Dobronice mám 1. turnus.

      Odstrániť
  4. Jé další naivní medička! Tenhle článek čtu až teď takže Dobronice máš už nejspíš za sebou? Co na ně říkáš? Já byla sice až v posledním turnusu ale skvělý to bylo :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj, Dobronice mám už za sebou a bolo to skvelé, úžasné, ešte lepšie ako som čakala! Práve uvažujem, či o nich napíšem článok, pretože autori všetkých nových medických blogov práve teraz písali o zoznamovákoch a ja sa chcem predsa odlíšiť, že. :P

      Odstrániť
  5. Ahoj ! Aj ja som na 2LF a bola som na prvom turnuse v Dobroniciach ! KTO si ? :D Neviem, ci to mas niekde napisane, ale nikde som to nevidela :D Ja som Slavka, v 4tom kruhu :) Aa inak, ja som mala tie pripravne kurzy na internete priamo z dvojky, a bolo to super v tom, ze ma to nutilo kazdy tyzden si prechadzat tie testy aspon na nete :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Okey, tak sa uvidime :D Ale v hlave uz mam svoj tip :D

      Odstrániť
    2. No okey, tak sa uvidime :D Ale uz mam svoj tip :D

      Odstrániť
    3. Bola som na prvom turnuse a pamätám si ťa, zatiaľ sa ale hrám na tajomnú... :D :D
      Hoci, som zvedavá ako dlho mi to vydrží, keď je nás Slovákov v ročníku celkom málo. :D

      Odstrániť
  6. Ahoj, muzu se zeptat jak moc vychazeli prijimacky z modelovek??

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj, v nejakom článku som to tu písala :D
      90% rovnaké otázky, prinajhoršom prehodené odpovede alebo zmenené čísla.
      Zvyšok nové otázky, ale nič strašné s čím si treba robiť starosti :) Napríklad moje vedomosti nepresahovali stredoškolské učivo + modelovky na 2.LF a mala som z celých otázok zle len asi 5 odpovedí. Nič sa neboj a potom daj vedieť!

      Odstrániť
    2. Já to našla až potom co jsem ti napsala :D děkuji za odpověď

      Odstrániť